Kotlety ziemniaczane z sosem pieczarkowym

Bardzo prosty i tani obiad :) Jest jednak równie smaczny, czasami cały sekret dania tkwi w jego prostocie. Kotleciki ziemniaczane, szybki sosik pieczarkowy a cała rodzinka głaszcze się z apetytem po brzuszkach!!! Moja starsza córeczka prosiła o 3 dokładki ;) Polecam gorąco, bo nie wiedzieć czemu – dzieci wyjątkowo uwielbiają ten obiad, mimo że nie ma w nim mięska ;)

Składniki na 10 kotlecików:

  • 6 średnich ziemniaków
  • 1 cebula
  • 1 łyżka masła
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • sól, pieprz
  • bułka tarta do obtoczenia kotletów
  • olej

Składniki na sos pieczarkowy:

  • 600-700g pieczarek
  • 1 cebula
  • 2 łyżki masła
  • 1 marchew
  • 1 mniejsza pietruszka
  • natka pietruszki (kilka listków)
  • sól ,pieprz
  • kilka kropli sosu sojowo-grzybowego (opcjonalnie, można pominąć)
  • 2 szkl. wody
  • 150g gęstej kwaśnej śmietany
  • 2 łyżki mąki pszennej

1. Kotlety ziemniaczane: ziemniaki gotujemy w mundurkach, następnie studzimy, obieramy ze skóry, przeciskamy przez praskę do ziemniaków. Cebulkę drobno siekamy, zrumieniamy na maśle, dodajemy przestudzoną do ziemniaków. Dodajemy również jajko, mąkę oraz sól i pieprz do smaku. Dokładnie mieszamy, formułujemy kotleciki, obtaczamy w bułce tartej i smażymy na rumiano na rozgrzanym oleju.

2. Pieczarki i cebulę kroimy w plastry lub kostkę, podsmażamy na maśle. Marchewkę i pietruszkę ścieramy na tarce, dodajemy do pieczarek i cebuli. Wszystko podlewamy wodą i dusimy 15minut. Następnie dodajemy posiekaną natkę pietruszki, doprawiamy solą i pieprzem oraz ewentualnie sosem sojowo-grzybowym. Zaprawiamy wszystko śmietaną wymieszaną z mąką i odrobiną zimnej wody. Mieszamy do zagotowania, zdejmujemy z ognia.

3. Kotlety podajemy z sosem pieczarkowym i ewentualnie surówką.

Smacznego :)

,
26 comments on “Kotlety ziemniaczane z sosem pieczarkowym
  1. Może spróbuję bratu zrobić. On jest wyłącznie mięsożerny i trudno wmusić w niego choćby ziemniaki, więc powiem mu że to kotleciki może się skusi :) A ten lakier to BELL Air Flow 706. Pozdrawiam :)

  2. Wczoraj zrobiłam te kotlety z sosem pieczarkowym. Cóż mogę powiedzieć… REWELACJA!!!! W ogóle bardzo mi się podoba na tym blogu:-)

  3. Takiego miejsca jak Twoj blog szukalem Pelno przepisow, kazdy przemyslany, ladne zdjecia Bedzie inspiracja w naszej kuchni;)jeszcze raz dzieki;)

  4. właśnie chciałam sobie przypomnieć przepis na kotleciki z ziamniaków, które robiła moja babcia. No i to jest właśnie to! Dzięki.

  5. SUPER PRZEPIS . WYPRÓBOWAŁAM .PYSZNE DANKO . JAK DLA MNIE JEDNAK ZBYT PRACOCHŁONNE . PS. CHYBA DLATEGO , ZE NIE LUBIE GOTOWAĆ :-)

  6. Kotleciki rewelacyjne palce lizać :) troszkę uprościłam sobie ponieważ ziemniaczki nie gotowałam w mundurkach tylko je wcześniej obrałam :)

  7. Co jakiś czas mam takie zachcianki na coś z dzieciństwa
    właśnie te kotleciki pamiętam jako jedną z najpyszniejszych rzeczy w czasach ”wczesnoszkolnych”
    Ziemniaczki już się studzą,dzięki za przepis,mam nadzieję że wyjdą pyszne,mam jeszcze pytanko,ledwie co prawda pamiętam jego smak ale wiem że był pyszny,pamiętacie ”BLOK” ? można było go kupić w sklepach spożywczych i był trochę podobny do chałwy,chciałem spróbować zrobić samemu taki blok,macie może pojęcie jak się do tego zabrać żeby wyszedł taki jak za PRL-u ? Pozdrawiam i dziękuję raz jeszcze za pyszności… ;)

  8. Robiłem pierwszy raz i wszystko wyszło tak smaczne, że słów brakuje aby opisać ten smak. Napewno będe odwiedzał częściej bloga. Pozdrawiam

  9. Bardzo fajna strona poświęcona gotowaniu. Szybko, łatwo i przyjemnie… :D Mam pytanie – czy mogłabyś podać swój przepis na kulebiaka?

  10. Bardzo fajny przepis. Ja go delikatnie przerobiłem i ziemniaki obieram przed gotowaniem i duszę je później duszakiem bo nie mam praski :D hehe a dodatkowo dodaje posiekany koperek. Jutro zrobię na obiad ;) pozdrawiam

  11. Świetnie tu jest ;) mojej Agatce imponuj\a potrawy od ciebie;) a co za tym idzie? moje szczęście;p dzieki za wspaniałe przepisy;p

  12. Mądry i prosty przepis, wręcz staropolski. Bez żadnych soczewic, anchois i innych przekleństw obecnej kuchni…

  13. Przepis bardzo dobry, szybko, prosto i smacznie.
    Jedyne co delikatnie razi w oczy to stanowczo za duża ilość zdrobnień w opisie, ciężko się to czyta.
    Pozdrawiam :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>